Gooday mate!

Idag har det bara varit en vanlig dag. Förutom att vi hade sovmorgon till 10.25. Men jag kom till skolan redan 09.30. Surt... Men men, man ska se det positivt. Under första halvtimman hann jag läsa några sidor i den enormt sega boken som ska vara utläst om två veckor. Har kommit till s.44 av ca 200 någonting.

I morgon har jag biologiprov. Igår kväll hjälpte mamma mig att plugga. Det gick riktigt bra och jag kom långt på målbeskrivningen. Ska be mamma om hjälp i dag också. Hade muntliga nationella prov i svenska igår och idag. Vi kommer att fortsätta med det några veckor framåt.

På sportlovet var jag i Barcelona. Det var jätteroligt, förutom att det var ganska dåligt väder de flesta dagarna... Jag bodde hos en spansk familj som var jättetrevlig. Min utbytespartner som kommer till Sverige om ca 1½ månad, var verkligen supertrevlig. Jag firade även min SWEET 16 där. På morgonen fick jag presenter av den spanska familjen! Jag blev jättechockad när jag såg hela familjen komma in i rummet på morgonen. Jag fick: Ett halsband och ett armband med stora blommor på, en scarf och en väska (från  MANGO!!!) :O
När jag åkte hem (på måndag morgonen) började det snöa i Barcelona. Det har det inte gjort på typ 15-20 år! Det har varit mellan 30-40 cm på gatorna och det är totalt kaos. Kollektiv trafiken fungerar inte och bilarna kommer inte fram ordentligt. Barnen åker pulka på trottoarerna och de kommer inte fram till skolorna så de är stängda. LYCKOSTAR!

Ikväll är det Vampire Diaries kl 20 på Tv6, men jag måste plugga så jag får kolla på eller spela in reprisen i morgon (kl 18 på Tv6). Det är iofs smartare att titta på reprisen för då är har man inga läxor till dagen efter och så är det inte lika mycket reklam ;)

Imorgon ska jag till stan med Klara och Elin och gå på bio. Vi ska se Valentine's Day, med bla Taylor Lautner ;P
Vi ska även äta middag inne i stan också. Det ska bli mysigt :)

Nää, nu måste jag fortsätta plugga.
C ya!

//Federico <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0